Sophie Christine Schnitler

Sophie Christine Schnitler

Kvinne 1766 - 1840  (73 år)

Generasjoner:      Standard    |    Kompakt    |    Vertikalt    |    Bare Tekst    |    Generasjon Format    |    Tabeller    |    PDF

Generasjon: 1

  1. 1.  Sophie Christine SchnitlerSophie Christine Schnitler ble født 28 Jul 1766 , Nesset, Møre og Romsdal, Norge; døde 21 Apr 1840, Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge.

    Sophie giftet seg med Peter Schnitler Kragh 21 Apr 1840, Nesset. Peter (sønn av Hans Hagerup Krag og Dorothea Schnitler) ble født 12 Jan 1759 , Trondheim, Sør-Trøndelag, Norway; døde cirka 1818, Ullensvang, Hordaland, Norway. [Gruppeskjema] [Familiediagram]

    Barn:
    1. 2. Abel Schnitler Kragh  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1791 , Kinsarvik, Hordaland, Norge.
    2. 3. Hans Hagerup Kragh-Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1792 , Vågå, Oppland, Norge.
    3. 4. Hans Peter Schnitler Krag  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1794 , Meldal, Sør-Trøndelag; døde cirka 1855, Eidsvoll, Akershus.
    4. 5. Hans Rasmus Krag-Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1795 , Vågå, Oppland, Norge.
    5. 6. Peter Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1804 , Røros, Sør-Trøndelag, Norge.
    6. 7. Marie Dorothea Elisabeth Kragh  Etterslektstre til dette punkt ble født 6 Jul 1805 , Nord-Trøndelag, Norge; døde cirka 1889, Paris, Île-de-France, France.


Generasjon: 2

  1. 2.  Abel Schnitler KraghAbel Schnitler Kragh Etterslektstre til dette punkt (1.Sophie1) ble født cirka 1791 , Kinsarvik, Hordaland, Norge.

  2. 3.  Hans Hagerup Kragh-SchnitlerHans Hagerup Kragh-Schnitler Etterslektstre til dette punkt (1.Sophie1) ble født cirka 1792 , Vågå, Oppland, Norge.

  3. 4.  Hans Peter Schnitler KragHans Peter Schnitler Krag Etterslektstre til dette punkt (1.Sophie1) ble født cirka 1794 , Meldal, Sør-Trøndelag; døde cirka 1855, Eidsvoll, Akershus.

    Notater:

    {geni:about_me} Hans Peter Schnitler Krag (født 16. november 1794 i Meldal, død 18. juli 1855) var prest, skolemann, forfatter og lokalhistoriker.[1]

    Faren var prest Peter Schnitler Krag (1759-1818) og moren Sophie Christine Schnitler (1766-1840). Han flyttet med familien til Røros (1797), videre til Trondheim (1805) der han tok examen artium (1814), studerte til embedseksamen(1814-19), hvorpå han ble kapellan i Stod (1819). Krag var sogneprest i Grong prestegjeld (1821-30), der han holdt gudstjenester og opplæring i kristendom for samer i Røyrvik; en statue av ham ble i 1976 reist ved Røyrvik kirke. I 1830 ble han sogneprest i Vågå, der han etablerte og ledet en høyere almueskole med sommerkurs for lærere (1835), og ble kjent som Vågåpresten. I perioden 1842-1848 var han sogneprest i Fredrikshald (Halden), der han ble etterfulgt av sitt søskenbarn Magnus Brostrup Landstad. Etter flytting til Eidsvoll (1848), grunnla han Eidsvollgalleriet (17. mai 1849), og var sogneprest, etterhvert kirkeverge samme sted inntil sin død (1855).

    Krag var sønn av skolereformator i Nidaros, presten Peter Schnitler Krag (1759-1818) og moren Sophie Christine Schnitler. Han var bror til Sophonias Christian Krag (1803-1865) og hadde selv tre navngjetne sønner, Peter Rasmus Krag (1825-91), Hans Hagerup Krag (1829-1907) og Ole Herman Krag (1837-1916).

    Hans giftet seg med Hermana Tomine Rognebye 5 Mar 1820, Modum, Buskerud, Norway. Hermana ble født cirka 1798 , Oslo, Norge; døde cirka 1878, Oslo. [Gruppeskjema] [Familiediagram]

    Barn:
    1. 8. Peter Rasmus Rasmus Krag  Etterslektstre til dette punkt ble født 12 Mai 1825 , Grong, Norway; døde 16 Apr 1891, Kristiania, Norway.
    2. 9. Hans Hagerup Krag  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1829 , Grong, Nord-Trøndelag, Norway; døde cirka 1907.
    3. 10. Ole Herman Johannes Krag  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1837; døde cirka 1916.

  4. 5.  Hans Rasmus Krag-SchnitlerHans Rasmus Krag-Schnitler Etterslektstre til dette punkt (1.Sophie1) ble født cirka 1795 , Vågå, Oppland, Norge.

    Hans giftet seg med Catharina Lyng 21 Feb 1826, Østre Aker kirke. Catharina ble født cirka 1796 , Fåberg, Oppland, Norway. [Gruppeskjema] [Familiediagram]


  5. 6.  Peter SchnitlerPeter Schnitler Etterslektstre til dette punkt (1.Sophie1) ble født cirka 1804 , Røros, Sør-Trøndelag, Norge.

    Peter giftet seg med Kirstine Margrethe Lyng 9 Sep 1828, Vestre Aker, Oslo, Norge. Kirstine ble født cirka 1805. [Gruppeskjema] [Familiediagram]

    Barn:
    1. 11. Marie Sophie Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 29 Nov 1829 , Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 28 Mar 1830 , Fron, Oppeland, Norge.
    2. 12. Marta Christine Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 16 Nov 1830 , Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 18 Mar 1831 , Fron, Oppeland, Norge.
    3. 13. Dideric Hegermann Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 3 Okt 1831 , Fron, Oppeland, Norge.
    4. 14. Petra Kirstine Magrethe Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 8 Okt 1833 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 20 Jan 1834 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge.
    5. 15. Marie Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 9 Apr 1835 , Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 26 Jul 1835 , Fron, Oppeland, Norge.
    6. 16. Catrine Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 11 Apr 1838 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 7 Jul 1838 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge.
    7. 17. Bolethe Hermana Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 3 Okt 1840 , Vang, Oppland, Norge; ble døpt 6 Jan 1841 , Vang, Oppland, Norge.
    8. 18. Balthazar Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 19 Jan 1842 , Vang, Oppland, Norge; ble døpt 29 Jun 1842 , Vang, Oppland, Norge.
    9. 19. Elise Christine Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 3 Mar 1843 , Vang, Oppland, Norge.
    10. 20. Rasmus Honoratus Schnitler  Etterslektstre til dette punkt ble født 21 Mar 1844 , Vang, Oppland, Norge.

  6. 7.  Marie Dorothea Elisabeth KraghMarie Dorothea Elisabeth Kragh Etterslektstre til dette punkt (1.Sophie1) ble født 6 Jul 1805 , Nord-Trøndelag, Norge; døde cirka 1889, Paris, Île-de-France, France.

    Marie giftet seg med Johan Frederik Sandborg 26 Des 1827, Grong, Nord-Trøndelag, Norway. Johan ble født 10 Sep 1793 , Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge; døde 29 Nov 1851; ble begravet 4 Des 1851. [Gruppeskjema] [Familiediagram]

    Barn:
    1. 21. C. Sandborg  Etterslektstre til dette punkt
    2. 22. Hans Nicolai Sandborg  Etterslektstre til dette punkt ble født 17 Jan 1831; døde 11 Jan 1883, Alesund, Ålesund, Møre og Romsdal, Norway; ble begravet 18 Jan 1883, Nordre gravlund.
    3. 23. M. Sandborg  Etterslektstre til dette punkt
    4. 24. Frederik Fritjof Sandborg  Etterslektstre til dette punkt ble født 3 Des 1840 , Bergen, Hordaland, Norge; døde 11 Nov 1884, Red Wing, Goodhue, Minnesota, United States.


Generasjon: 3

  1. 8.  Peter Rasmus Rasmus KragPeter Rasmus Rasmus Krag Etterslektstre til dette punkt (4.Hans2, 1.Sophie1) ble født 12 Mai 1825 , Grong, Norway; døde 16 Apr 1891, Kristiania, Norway.

    Notater:

    {geni:occupation} Ingeniørkaptein


  2. 9.  Hans Hagerup KragHans Hagerup Krag Etterslektstre til dette punkt (4.Hans2, 1.Sophie1) ble født cirka 1829 , Grong, Nord-Trøndelag, Norway; døde cirka 1907.

    Notater:

    {geni:about_me} Hans H Krag. Veiingeniør. Foreldre: Prost Hans Peter Schnitler Krag (1794X1855; se NBL1, bd. 7) og Hermana Thomine Rognebye (1798X1878). Gift 30.10.1861 i Stavanger med Anna Marie Petersen (17.8.1843X6.6.1919), datter av grosserer Fredrik Petersen (1803X85) og Johanna Christine Christensen. Bror av Ole Krag (1837X1916); farbror til Hans Peter Fyhn Krag (1857X1938; se NBL1, bd. 7), Nils Krag (1863X1926), Thomas Krag (1868X1913) og Vilhelm Krag (1871X1933); svoger til Fredrik Petersen (1839X1903).

    Hans H. Krag var veidirektør i nesten 30 år og må regnes som vårt lands største veibygger.

    Krag vokste opp i Gudbrandsdalen og Halden. Han fikk sin utdannelse som offiser X helt frem til 1870-årene foregikk den eneste ingeniørutdannelse i Norge ved Krigsskolen i Christiania. Etter fullført krigsskole og eksamen i ingeniørfag fra Den militære høyskole 1852 begynte den 23 år gamle løytnant Krag i Statens veivesen. Her planla og deltok han i arbeidet med å bygge veier over hele landet, bl.a. Haukeliveien fra Telemark til Røldal, Odda og Suldal.

    1864 ble ingeniørmajor Christian Vilhelm Bergh (1814X73; se NBL1, bd. 1) utnevnt til Norges første veidirektør. Like etter utnevnelsen ble han sykepermittert, og Krag ble konstituert i stillingen. Da Bergh neste år kom tilbake, ble Krag ansatt som kontorsjef i direktoratet. Bergh representerte en ny teknikk: tidligere hadde de norske veiene gått bakke opp og bakke ned, men nå skulle veiene bygges med mindre stigninger. Veitransport ble en vitenskap, der både tekniske og økonomiske problemer ble drøftet inngående. Krag beundret Bergh og gikk helt inn for hans linje. I tiden som Berghs nestkommanderende arbeidet han særlig med de påtenkte veiene fra Gudbrandsdalen til Sunnmøre, Nordfjord og Sogn, og 1859 leverte han en plan for videre veiutbygging, som han selv skulle komme til å gjennomføre som veidirektør.

    Etter Berghs død ble Krag utnevnt til veidirektør 1874, og fra da av trådte han frem som landets store veibygger. Men han var ingen fantast. Krag var fullstendig klar over de utfordringene som landets topografi, grunnforhold og knappe økonomiske ressurser stilte ham overfor. Veibygging forutsatte sparsomhet. Han bygde stort sett smale veier, ofte med møteplasser, men han slo aldri av på kravet om slake stigninger og veienes fremføring i terrenget. Veiene kunne gjøres bredere når trafikken og økonomien tilsa det.

    Krag hadde studert høyfjellsveiene i Sveits. Han beundret sveitserne for deres dyktighet, flid og sparsomhet, men han kopierte ikke deres veibygging. Alpeveiene hadde mange og bratte kurver. På de norske høyfjellsveiene gjorde Krag kurvene færre og avstanden mellom dem lengre. Derved oppnådde han stigninger som sjelden oversteg 1:10 og som derved sparte hestene for krefter og senere bilene for hestekrefter. På veiene han bygde, kunne Norge rulle inn i bilalderen.

    Mange syntes Krag drev sparsomheten for langt. Hans motstandere hevdet at han premierte anleggssjefer som kunne bygge billigere enn de vedtatte bevilgninger. Sparsomhet lå i hans natur, men man skal også huske på at dette var jernbanebyggingens tid i Norge. Jernbanen representerte fremskrittet, den var den hestedrevne veitransporten langt overlegen og ble favorisert av de bevilgende myndigheter. Krag innså også jernbanens fordeler. Han var medlem av kommisjonen av 1874 som utarbeidet vår første jernbaneplan, og der jernbanen ble ført frem, innskrenket han veibyggingen. Landet hadde ikke råd til begge deler.

    Det oppstod ofte strid om valg av veitraseer. Lokale og næringsmessige særinteresser stod mot allmenne samfunnsinteresser. Krag stod knallhardt på samfunnets side. En gang gjaldt det plasseringen av en bro over Glomma. Amtets femstortingsmenn troppet opp på veidirektørens kontor, og deputasjonens ordfører sa truende: XDe våger å motsette Dem folkets vilje, innbefattet amtmannen, amtstinget og amtets stortingsmenn! Hvis De ikke bøyer av, vil De snart merke følgene!X Krag reiste seg og erklærte høytidelig: XJeg vet meget vel at De og mange med Dem vil henge meg, men jeg vet også at der er dem som vil skjære meg ned.X Året etter vedtok både amtsting og Storting enstemmig Krags forslag til brosted.

    Også innen hans egen etat var det delte oppfatninger. Krags eldre medarbeidere forstod ham ikke alltid. For dem var han ofte en egenrådig og brysom sjef, hvilket han kunne være. Men for de yngre i etaten X XKragguttaX X var han selve veivesenet. De satte pris på hans utrettelige energi, idérikdom X og eksentrisitet. Han fikk gode medarbeidere, og han gav dem selvstendige oppgaver. Berømt var hans bord med fem ringeknapper. Støtte han på vansker, kalte hanpå en som visste bedre enn ham. XSlik er det her på kontoret,X sa han. XHer går det for full damp. Her heter det 'Divide et impera' samt 'Audiatur et altera pars' X det er utlagt: hør også den annen part. Først da er det moro i arbeidet.X

    Han lærte selv opp nybegynnere og forlangte i tillegg av alle veiingeniører at de skulle gjennomgå et kurs på en utenlandsk høyskole før de fikk fast ansettelse. Blant veiarbeiderne ble han også en legende pga. sin strenghet, singenerøsitet og sine kjempekrefter. Stabbesteinene skulle festes så støtt at ikke en gang han klarte å velte dem. Han nøyde seg heller ikke med en overfladisk befaring av anleggene. En vei på Vestlandet skulle hugges inn i fjelletover fjorden. Krag lot seg fire ned fjellveggen av arbeiderne. Til slutt hadde arbeiderne ikke mer tau igjen og måtte stoppe. XFir!X brølte Krag. Arbeiderne torde ikke annet enn å lystre og slapp tauet. Veidirektøren havnet i sjøen, og arbeiderne fryktet det verste. XGodt gjort, gutter. I handler efter ordre! I skal få en krone hver i ekstrabetaling!X

    I budsjettet for 1879 skisserte Krag den første fullstendige norske veiplan. Han skjønte at den ikke kunne realiseres i de trange 1880-årene og foreslo da at veiplanen kunne gjennomføres ved at staten tok opp lån. Det skulle ta et halvt århundre før en slik radikal tanke slo igjennom i statsadministrasjonen. Hovedtyngden av utbyggingsprosjektene i Krags veiplan var lagt til Vestlandet, fjellveiene mellom Østlandet og Vestlandet og det veifattige Nord-Norge. I Krags tid ble arbeidene fullført på Haukeliveien (1880X96), Geirangerveien (1885) og Strynefjellsveien (1895) X for å nevne tre mesterverk som bærer Krags umiskjennelige stempel. Også i Nord-Norge kom veibyggingen et skritt videre, men nordnorsk veibygging av betydning kom først i gang med biltrafikken. I sine siste år som veidirektør fikk Krag oppleve bilen (1900 var det bare tre biler i Norge), og han var fullt klar over at den hadde fremtiden for seg.

    Det var mer enn veier som opptok pioneren Krag. Som formann i Polyteknisk Forening ivret han for opprettelsen av en norsk teknisk høyskole. Som friluftsmann arbeidet han energisk for turistlivet. Han var blant stifterne av Den norske Turistforening (1868) og Landslaget for Reiselivet i Norge (1903).

    Krag var med på å åpne områdene Holmenkollen og Voksenkollen nordvest for Kristiania for hovedstadens befolkning, både gjennom veiene han fikk bygd der og som medinteressent (sammen med bl.a. ingeniørkollegaene Albert Fenger-Krogog Halvor Emil Heyerdahl) i selskapene som stod for utbyggingen av forstadsbane og utnyttelse av områdene til bolig- og rekreasjonsformål. Det var derfor høyst berettiget at Gustav Lærums statue av ham, XKragstøttenX, ble reist to år etter hans død i en sving i Voksenkollveien med utsyn over byen og marka. Flere veier i området er også oppkalt etter ham.

    Hans H. Krag tok avskjed 1903 etter 50 år som veibygger. Han ble hyllet fordi han ikke bare la dristige planer, men fordi han også gjennomførte dem, trass i all motstand. Han ble utnevnt til ridder av St. Olavs Orden 1879, fikk kommandørkorset av 2. klasse 1894 og av 1. klasse 1899.

    Verker
    Rapport om en Reise gjennem Schweiz, tilleggshefte til Polyteknisk Tidsskrift, 1866
    Kapt. Segelckes og Kontorchef Krags Beregninger med Bilage over den projekterede Trondhjem-Christiania Jernbane (sm.m. L. Segelcke), 1872
    Kilder og litteratur
    J. Skougaard: Det norske veivæsens historie, 2 bd., 1899X1914
    A. Baalsrud: biografi i NBL1, bd. 7, 1936
    d.s.: Det norske veivesens historie og organisasjon, 1937
    M. Schulerud: Kongevei og fantesti, 1974, s. 287X318
    E. Welle-Strand: Reiseliv og samfunn, 1978, s. 14
    Portretter m.m.
    Statue (bronse, helfigur) av Gustav Lærum, 1909; Voksenkollveien, Oslo
    Forfatter: Erling Welle-Strand


  3. 10.  Ole Herman Johannes KragOle Herman Johannes Krag Etterslektstre til dette punkt (4.Hans2, 1.Sophie1) ble født cirka 1837; døde cirka 1916.

    Notater:

    {geni:occupation} Oberst

    Familie/Ektefelle/partner: Karen Elise Theodora Collett. Karen (datter av John Collett og Antonette Johanne Smith) ble født 17 Aug 1844; døde 12 Okt 1926. [Gruppeskjema] [Familiediagram]

    Barn:
    1. 25. Antonette Johanne (Molle) Collett Krag  Etterslektstre til dette punkt ble født 29 Apr 1876.
    2. 26. Karen Marie Krag  Etterslektstre til dette punkt ble født cirka 1878; døde cirka 1956.

  4. 11.  Marie Sophie SchnitlerMarie Sophie Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 29 Nov 1829 , Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 28 Mar 1830 , Fron, Oppeland, Norge.

  5. 12.  Marta Christine SchnitlerMarta Christine Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 16 Nov 1830 , Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 18 Mar 1831 , Fron, Oppeland, Norge.

  6. 13.  Dideric Hegermann SchnitlerDideric Hegermann Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 3 Okt 1831 , Fron, Oppeland, Norge.

  7. 14.  Petra Kirstine Magrethe SchnitlerPetra Kirstine Magrethe Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 8 Okt 1833 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 20 Jan 1834 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge.

  8. 15.  Marie SchnitlerMarie Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 9 Apr 1835 , Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 26 Jul 1835 , Fron, Oppeland, Norge.

  9. 16.  Catrine SchnitlerCatrine Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 11 Apr 1838 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge; ble døpt 7 Jul 1838 , Sødorp i Fron, Oppeland, Norge.

  10. 17.  Bolethe Hermana SchnitlerBolethe Hermana Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 3 Okt 1840 , Vang, Oppland, Norge; ble døpt 6 Jan 1841 , Vang, Oppland, Norge.

  11. 18.  Balthazar SchnitlerBalthazar Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 19 Jan 1842 , Vang, Oppland, Norge; ble døpt 29 Jun 1842 , Vang, Oppland, Norge.

  12. 19.  Elise Christine SchnitlerElise Christine Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 3 Mar 1843 , Vang, Oppland, Norge.

  13. 20.  Rasmus Honoratus SchnitlerRasmus Honoratus Schnitler Etterslektstre til dette punkt (6.Peter2, 1.Sophie1) ble født 21 Mar 1844 , Vang, Oppland, Norge.

  14. 21.  C. SandborgC. Sandborg Etterslektstre til dette punkt (7.Marie2, 1.Sophie1)

  15. 22.  Hans Nicolai SandborgHans Nicolai Sandborg Etterslektstre til dette punkt (7.Marie2, 1.Sophie1) ble født 17 Jan 1831; døde 11 Jan 1883, Alesund, Ålesund, Møre og Romsdal, Norway; ble begravet 18 Jan 1883, Nordre gravlund.

    Notater:

    {geni:occupation} Købmand

    {geni:about_me} Hans blev gift med Caroline Mathilde Elisabeth Kisling, datter af Feier Inspecteur Carl Martin Kisling og Anne Birgitha Devle, den 2 Maj 1856 i Korskirken, Bergen Norge. (Caroline Mathilde Elisabeth Kisling blev født den 13 Jun. 1835 i Bergen, Norge og døbt den 12 Jul. 1835 i Mariakirken, Bergen Norge.)

    Kilde Digitalarkivet
    Folketellinge 1865 for Bergen
    Post 8434
    Etternavnet blir stavet Sandberg i Folketellingen.

    http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=53&filnamn=f61301&gardpostnr=814&merk=814#ovre

    Kilde Digitalarkivet
    Folketellinge 1875 for Ålesund
    Post 4331

    http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f71501&gardpostnr=286&merk=286#ovre


  16. 23.  M. SandborgM. Sandborg Etterslektstre til dette punkt (7.Marie2, 1.Sophie1)

  17. 24.  Frederik Fritjof SandborgFrederik Fritjof Sandborg Etterslektstre til dette punkt (7.Marie2, 1.Sophie1) ble født 3 Des 1840 , Bergen, Hordaland, Norge; døde 11 Nov 1884, Red Wing, Goodhue, Minnesota, United States.

    Notater:

    {geni:occupation} Wheat Dealer

    {geni:about_me} '''1880 U.S. Federal Population Census - Residence:''' Red Wing, Goodhue, MN



Generasjon: 4

  1. 25.  Antonette Johanne (Molle) Collett KragAntonette Johanne (Molle) Collett Krag Etterslektstre til dette punkt (10.Ole3, 4.Hans2, 1.Sophie1) ble født 29 Apr 1876.

    Familie/Ektefelle/partner: Ukjent. [Gruppeskjema] [Familiediagram]


  2. 26.  Karen Marie KragKaren Marie Krag Etterslektstre til dette punkt (10.Ole3, 4.Hans2, 1.Sophie1) ble født cirka 1878; døde cirka 1956.